Vīlēšana ir ērta nodarbe

Aizzīmēšana ar līneālu.
Aizzīmēšana at cirkuli.
Darbu secība, skats no sāniem.
Skats no augšas.
Skats no stūra.


Vīlēšana ir ērta, droša un interesanta nodarbe. 

Nepieciešami sākumā iegādāties  divas  vīles.  Trisstūta un apaļo. Mūsu pieredze parāda, ka vispirms ir jāiemācas vīli vadīt sekojot  konkrētai līnijai.  Tādēļ  1. vīlēšanu sāk nevis ar vīli, bet  ar zīmuli  un līneālu  izvedojot  iecerēto zīmējumu.

 Seko  darbs ar trīsstura  vīli  vairākās kārtās/piegājienos. 2. pIe līnijas  pieliekot koka klucītin ar vīli ievīlē nelielus iedobumus. 3. iedobumi tiek padziļināti vīli stumjot no sevis līdz materiāla otrās puses malai. 4. velkot uz sevi ar vīli izveidio seklo, bet abpusēji vienādi dziļu  ievīlējumu. 5. iecetēto dziļumu panāk vīli vadot darbībā turp un šurp . Protams, ar uzspiedienu un neliela loka kustību tiek panākts, ka vīlējot tiek sasniegts iecerētais vīlēšanas dzīļums un nertiek atkauztas virsmu daļiņas.

 Protams, apaļas un ovālas iedobes visērtāk var izveidot ar apaļām un ovālām vīlēm. Taču pieaugot vīlēšanas kustību izpratnei, ar trīsstūra vīli vat izveidot jebkuru  formu. Vēl kas. Mūsu jaurades gars Jundā mudina pašiem isveidot savas vīles. Ir vairāki paņēmieni.  Tā ir nākošās nedēļas tēma. Ja man paveiksies, es jau šonedēļ pievienošu pirmos vīlēšanas demonstrēlumus kustībā. Taču  mans mērķis ir panākt, lai es varētu lepoties, kā mani  skolnieki  demonstrē savas kustības un rezultātus koka apstrādē. Tā vienkārši būs. 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru