Figūrzāģis un palīgi.

 Cenšamies būt mazi, bet tomēr darīt dažādus ''lielus'' interesantus darbus. Pie universālās darbu Pamatnes jau ieradusies   saliekamā  Zāģa balsta pēda.

1.Pamatne.
2. Pamatne un Saliekamais zāģa Balsts.
3. Esam gatavi darbam. Skats no augšas.
4. Pamatne un Balsts atpūšas. Ierodās pats galvenais - Zāģis.
5. Gatavi darbam. Skats no kreisiem sāniem.
6. Gatavi darbam. Skats no darba darīšanas puses. Protams, Zāģeris mūs pacels uz galda.



Sākumā iepazīsim darba rīkus un atraisīsim interesi.

1. Neslinkojam, sākam rīkoties un no agras bērnības iepazīt zāģus un citus kokapstrādes darba rīkus. Mūsu paštaisītie zāģi ir diezgan savdabīgi. Protams, pamatā ir dažādos laikos un vietās radušies rokdarbu rīku paraugi. Parasti mēs pārtaisām vēsturisko darba rīku izmērus atbilstoši bērnu izmēriem. Loģiski, lai būtu interesanti, pievienojam daudz un dažādus knifus. Mūsu izveidotie kokapstrādes darba rīki strādājot uzvedas kā interesantas spēles! Rūpīgi ir pārdomāts par darbu drošību. Interesanti ir iemācīt bērniem, kā spēlējoties/rīkojoties ar rīkiem, var sajust darba rīku raksturus un valodu.

Sešus gadus strādājot JN Junda, radās lieliska iespēja iepazīt dažāda vecuma mūsdienu bērnu īpatnības. Arī dažādas audzināšanas metodes un rezultātus. Savdabības skolās un ģimenēs.

 2. Vienlaikus iepazīsim arī  apkārtni, dabu un materiālus. Protot rīkoties ar darba rīkiem, bērni atklāj savas spējas dabas materiālus pārveidot par lietām.

Nevajag doties pirkt! Pats var izgatavot. Tā viņu dzīvē veidojas reāla pašapziņa. Tas ir kaut kas jauns un nebijis: es varu! Ja bērns nav iepriekš sabojāts ar to, ka visi lūgumi kaut ko nopirkt ir realizēti, agras pašapziņas atmodai ir un būs būtiska nozīme. Es to nesajutu bieži, bet bija bērni, kuri paldies par prasmju apguvi pateica savdabīgi – skolotāj, kā es varu palīdzēt?

Veidojot savu iecerēto lietu, bērni iepazīst ne tikai tās īpatnības, bet arī pielietoto materiālu daudzveidīgās dabas dotās īpašības – cietību, šķiedrainību, smaržu, lokanību un daudzas citas.

 Tomēr paliek jautājums. Kāpēc rotaļu/darbu vai darbu/rotaļu sākam ar zāģi? Tā ir, senči sāka ar akmens cirvi. Ko nu? >>>

>>>Tieši šobrīd man radās interesanta doma. Izsludinu sacensību !!! Bērni vecākus var ņemt palīgā! Vai otrādi. Sūtiet savas domas un pieredzi. Trīs interesantāko atbilžu autori saņems līdzīgu zāģēšanas palīgu komplektu. Lai top!

P.S. Atbildi vēlams rakstīt manā blogā - vilniskazaks.blogspot.com , vai e-pastā: vilnis.lak@inbox.lv

 












Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru