Kārtība. Zāģi, kas palīdz izprast sevi un ieviest kārtību.

Pusaudžu  taisīts Rāmja zāģis - kā detaļu savienojumu izveidotāju rīks. Vēsturiskā rāmja zāģa uzlabots turpinājums. 

Rāmja zāģu galu statņu augstumi ir samazināti, jo  zāģis domāts savienojumu veidošanai, ne dziļāk par 5-6 cm. Ideja ir vienkārša – zāģa statņu apakšējos galos viena vietā  tiek pievienoti vairāki  zāģu asmeņi ar kuriem tiek iezāģēti-veidoti krustiskiem savienojumiem nepieciešamie izāģējuma platumi un dziļumi. 

Zāģi nospriego ar vītņu stieni un tauriņu uzgriežņiem. Rokturi pievieno atbilstoši zāģētāja nepieciešamībai Vienkāršākais veids –  ievieto vairākus  kopā saliktus zāģa asmeņus, tā lai to kopā izzāģētā rieva  atbilstu savienojuma. 

Piemērā var redzēt kā veidojas  bērnu izzāģētās krustiski sabīdamās detaļas

  Šajā gadijumā kopā saliek četras zāģu zobu asmens plāksnes. Iezāģējumi labi atbilst trīskārtējā saplākšņa biezumam. 





 Savācot  atbilstošu asmeņu kompāniju, bērni šo zāģi bieži izmanto kā vīli.  




Re radzams kā spriegotāja lomu izpilda vītņstienis un tauriņuzgriežņi.




Vēlreiz atkartosim. Te var redzēt mūsu universālo roku darba  pamatni. Pamatne palīdz daudzveidīgi, bet bērniem ir jāiemanās izjust un saprast ar kādām kustībām var iecerētos rezultātus sasniegt. Uzspiediens, ātrums, virziens,  visi ir maināmi un atkarīgi no materiālu sugas cietības, zarainības un  šķiedrainības. Tas ir labs pamats materiāla, darba rīku, labākā  darba procesa/gaitas atrašanai un sevis iepazīšani.   

Zāģi dažādi palīdz ieviest kārtību! 

Dzīve un vide ir dabiski daudzveidīga. Katrai lietai sava vieta.  Plauktiņš un kastīte ir sākums!  

 Mainība arī ir dabas dota. Vēlreiz - katrai lietai sava vieta.  Kastītes iekšējo sadalījumu var radīt un mainīt ar ērti iztaisāmām un maināmām  starpsienām.  Tā vienkārši un ātri  palīdz krustiski sabāžamas konstrukcijas. Izdevīgi ir katītēs sadalijuma garos laidumus likt apakšā, lai augšējos īsākos varētu pēc vajadzības izcilāt. Bērni ar šādiem uzdevumiem paši tiek galā . 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru