Lai koku sadalītu derīgu izmēru materiālos, to nepieciešams sazāģēt. Tomēr zāģēšanu nevar veikt vienā rokā turot materiālu un otrā zāģi. Visbiežāk to dara tā - kokmateriālu pietur ēvelsols, bet zāģis dara savu darbu-, zāģē. Zāģi sadala materiālu šķērsām un gareniski. Elementāra fizika. Viens stabili stāv uz vietas, bet otrs kustās. Tā kā mājoklī ēvelsolus praktiski nevar ievietot, mēs bijām spiesti izdomāt ēvelsola aizvietotājus. Mēs viņus saucam par KALPIŅIEM vai PALĪGIEM. Lai palīdzētu bērniem darboties ar koku mums izdevās pilnveidot tradicionālās zāģēšanas kastes. Papildinot tās ar detaļu ieķīlēšanu ieguvām jaunus palīgus zāģēšanai. Priecājāmies, ka te ir arī īpašs treniņš rokām - rokām ar atbilstošu kustību ir jājūt kā ieķīlēt materiālu šķērsi un gareniski zāģējot.Tā tas turpinājās līdz dienai, kad viens zēns tomēr nesajuta un neprata apgūt detaļas ieķīlēšanu ar rokām. Viņš krita izmisumā. Bija jādomā kā palīdzēt. Tā tapa ideja par sviru pielietošanu bērnu darbos ar koku. Sviras PALĪDZ noturēt kokmateriālus, īpaši veidojot maza izmēra detaļas. Tā mums kopā ar lielākiem puišiem tapa vairāki tehniski risinājumi. Darbi paši parādīs - kad un kā rīkoties. Vienmēr uzlabojumi ir iespējami. Lai top derīgi RĪKI bērniem!
Palīgs ar vienu fiksējamu sviru.
Palīgs ar sviru rāmi
Tā mums veidojās bērnu darba vietu satura iepazīšana. Iepriekšējā lapā iepazinām vienu no jaunākajiem, uzlabotiem risinājumiem.
AtbildētDzēstŠoreiz skatam 2,5 gadus senus zāģēšanas palīgu komplektus. Jau toreiz radās problēmas - kā vislabāk /drošāk iepazīt un palīdzēt materiālu sadalīšanai. Parādījās nepieciešamība atrast tehniskus risinājumus darbībām, par kurām sadzīvē saka - atbalstīt, pieturēt, piespiest, noturēt ilgāku laiku piespiestā stāvoklī. Te sekos daži risinājumi. ,