Trešā roka, kā universāls palīgs


 


Vilnis Kazāks 2018. gada 10. Marts  

Patīkams puisis. Pats piedalījās palīgierīces – “trešā roka” veidošanā. Bauda sava darba rezultātus. Spēj izgatavot sev noderīgu lietu – kastīti. 


 Sekos cits variants...



Vilnis Kazāks 2018. gada 10. Marts  · 

Cits puisis. (Tīšam veikts slepens uzņēmums). Tas pats darbs – kastīšu taisīšana, bet pāragra pārliecība iedomīgajam puisim, ka viņš  var uzreiz - "citādāk un labāk" šo darbu paveikt. Protams, tas beidzās ar kārtējo neveiksmi.

Meklējot labākos risinājumus bērnu darbiem,  mēs RTU ātri sapratām -   tiem, kas neprot izvēlēties  konkrētu darbu rīkus un pārbaudītus  paņēmienus, ir jāatgādina  jauno, neapgūto  darbu apguves ābece.

 Ābece. Es vēroju, sajūtu, domāju, atdarinu, daru, un pienāk brīdis - MAN IZDODAS ! Es baudu savu veiksmi! Tad pienāk īstais jaunrades brīdis – protu daudzpusīgi domāt, salīdzināt un atrast vēl labākus risinājumus.

 

Vilnis Porinsh. Vilni neapvainojies, es ar esmu saskaries n-padsmit reižu ar cilvēku rīcību, kura robežojas ar stulbumu.... Tu gribi kā cilvēkam labāk, sniedz piemēru, dod padomu, bet viņš ņem un dara visu pilnīgi pretēji.... Tāpēc, esmu secinājis, ka dažreiz ir jāļauj cilvēkam ieskriet pašam "ar pieri sienā", lai saprastu, ka sāp.... "ragi" lūzt ātrāk, ja ļauj buciņam pašam tos lauzt....


 Vilnis Kazāks Ticu! Tādas metods arī der! RTU attīstītā  LIETPRATĪBAS pieeja arī var izrādīties noderīga, bet ar vienu galveno nosacījumu – telpiski realizēta praktisko paraugu KOLEKCIJA ļauj ātrak, dziļāk un pilnvērtīgāk apgūt prasmes un arī teoriju. Protams, ir vajadzīga arī atbilstošā darba vide, materiāli un rīki. Arī filmēti tapšanas procesi vienmēr noder. 

P.S. Ko es konstatēju Jelgavas JN "Jundā''. Pie bērniem noder arī studiju pieredze. Uzdodu viņam "mana palīga"pienākumu - palīdzi jaunpienācējam. Studenti labprāt piedalījās demonstrēšanā un  "vērtēšanā". Vairums bērniem arī šīs ''spēlītes"der.


 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru