Harija Stradiņa izstādi atklājot. 14.11. 2013.


Harija Stradiņa izstādi atklājot. 14.11. 2013.
Ķīpsalā. Āzenes 18. 18-00.

Dāmas un kungi!
Mēs tīšām esam satikušies šajā vietā, darbnīcā.
Precīzāk, topošā RTU kokapstrādes meistardarbnīcā.
Mēs esam satikušies vietā, kur kādreiz  mūsu senči rūdīja raksturus, smagas ķīpas cilājot.
Lai mūžīgs miers viņiem par to, ka atstāja mums īpašu vietvārdu, tas atgādina un uzliek pienākumus.

Mēs esam satikušies laikā kad pasaulē ir sācies nopietns naudas un kultūras karš.
To mums ikdienas stāsta  mēdiji,  parādot, kā  mūsu divkosīgais laikmets mēģina dvēseļu un  prātu jaunradi iekalt ekonomiskās  industrijas rāmjos. Nereti to nosaucot par radošo industriju.
Mēs te esam sanākuši kopā, lai domātu,  kā šajā cīņā nezaudēt sevi, savu māju, savu mentalitāti.               Kā rīkoties lai savējie varētu turēties kopā?

Domās uz mirkli  aizklīdīsim civilizācijas nesabojātos laukos, mežos, purvos, tur absolūti nekas nav lieks, tur  visam ir sava jēga un nozīme. ….Mēģināsim  izprast un noticēt – dabiskā vide ir vispilnīgākā  meistardarbnīca, tur nekā nav nepareiza, nesmuka  vai lieka!

Apmērām desmit gadus atpakaļ LAK pagrabiņā satikās desmit dīvaiņi no  Latvijas. Te gandrīz visi viņi arī  ir! Māris no Madonas, Andris no Talsiem, Vilnis no Jelgavas, Kārlis no Raunas, Rihards no Līgatnes, Kaspars no Pierīgas un Harijs no Alūksnes. Vēlāk viņiem pievienojās Oļegs, Agris un vēl daži! 
Viņus vieno vēlēšanas veidot lietas, kas vienlaikus nes dabiska koka svaigumu un senatnes klātbūtnes sajūtas. Viņi izveidoja  grupu, kura jau ir atstājusi savu domu un instrumentu pēdas koksnes izstrādājumos,  un savu meistardarbnīcu pienesumus Latvijas kokapstrādes kultūrā. Pie tam, viņus zina un darbus pazīst daudzi visā plašā pasaulē.

Mūsu topošajai darbnīcai  ir izcili paveicies!
Meistars Harijs  Stradiņš no Alūksnes  parāda,   kā  meistarīgi atsedzot kokā paslēptos stāstus,  mēs varam baudīt   dievišķo saskarsmi ar dabu..

Kolēģi un studenti! Visi klātesošie!
Baudīsim meistara  maģiju. Atcerēsimies - te  veidojas sākums ļoti labām lietām.
Paldies!


Tabula 10 X 10 Studentes Sanitas Drabūnas vērojums rokdarbu un amatniecības attīstībai


Zīdaiņa vecums 0-2 g.
Mazulis-bērnudārzs 2-5 g.
Pirmskolas vecums 5-7 g.


Pats

Rotaļājoties ar dažādām rotaļlietām, bērns pats var sākt saprast, ka kaut ko darot viņš var tikt pie kaut kāda rezultāta. Lai gan viņš vēl iz maziņš, viņam sāk veidoties saprašana , ka viņš pats ir spējīgs, iegūt to ko vēlas.
Mazulis šajā vecumā jau grib un darīt visu pats. Viņš redz, ka var izdarīt arī bez vecāku palīdzības. Viņš darbojoties ar rotaļlietām un citām mantām sāk veidot aizvien sarežģītākas lietiņas.
Bērnam jau sāk rasties interese par kādām konkrētākām jomām. Tas atkarīgs no dzimuma. Viņš vēlas palīdzēt vecākiem un sāk veidot kaut ko patstāvīgi.


Mamma

Mamma var bērnam palīdzēt un rādīt piemēru, kas tieši viņam jādara, lai kaut ko izveidotu. Kā arī svarīgi ir iemācīt bērnam jau mazotnē, ka darbs ir jāveic rūpīgi un pacietīgi
Bērns šajā vecumā grib darīt visu pats, tad mammai ir noteikti jāļauj darīt, jo aizliedzot un sakot: „NĒ , tu vēl esi maziņš” bērns pierod pie tā, ka viņš neko var nedarīt un ka neko nemāk. 
Lielākoties var palīdzēt meitenēm, ļaujot darboties līdzi vienalga kuros darbos. Likt darboties patstāvīgi un iegādāties nepieciešamos darbarīkus un materiālus. Piepalīdzot un konsultējot.


Tētis

Tētim arī tāpat kā mammai ir jārāda piemērs par to no rotaļlietām vai citām mantām var izveidot. Piemēram, spēlējoties ar rotaļu klucīšiem salikt mājiņu. Jārada bērnā interese par lietu veidošanu..
Tāpat arī tētim ir jāļauj piedalīties viņa darbos, protams, rūpīgi pieskatot, lai bērns nesavainojas, un lai rūpīgi un pacietīgi apietas ar mantām.
Tētis savukārt var vairāk palīdzēt puisīšiem ļaujot palīdzēt savos darbos un apmācot. Arī var ļaut darīt kaut ko patstāvīgi, bet pieskatot un konsultējot. Ļaut izmantot savus darbarīkus tikai uzmanīgi. Iegādāties pamācību video, grāmatas.


Vecvecāki/ ģimene
Bērns vēl ir maziņš un iemācīt darboties ar darbarīkiem vēl ir grūti, taču bērns var vērot, kā vecvecāki vai citi ģimenes locekļi darbojas. Var arī stāstīt par to ko dara, jo, lai gan bērns ir maziņš, viņš šo informāciju uztver.
Vecvecākiem ir jārāda savas dzīves laikā iegūtā pieredze darbu veikšanā, lai bērns mācās. Jo vērojot un darbojoties līdzi un piedaloties darbu procesos viņam zemapziņā tas paliek un vēlāk, pieaugot, bērns sāk realizēt to dzīvē.
Vecvecāki, ja dzīvo laukos mācīt lauku darbus, un rosinot darboties un pašam veikt dažādus darbus. Liekt darīt darbus patstāvīgi, protams, arī pieskatot un konsultējot. Mācot pareizi un rūpīgi izdarīt darbus līdz galam.

Dzimta
Ja senči pagātnē bijuši darbīgi tas droši vien ir iedzimts un iemācīts no paaudzes paaudzē un katrs vecāks grib savam bērnam nodot tās labākās lietas. Tāpēc bērna audzināšanā piedalās visa dzimta.

Caur vecvecākiem, vecākiem un ģimeni bērnam tiek nodota pieredze un informācija, kas gadu gadiem krājusies no paaudzes un paaudzi.
Iespējams, ka senčos ir bijis kāds labs amatnieks, var rādīt piemērus no viņa darbiem, interesē arī bērnu. Un bērnam rodas vēlme sasniegt tik pat austus rezultātus. Un pat vēl augstākus. Jāmāca tiekties pēc augstiem rezultātiem.

Draugi

Šajā vecumā bērniem katrs labs rotaļu biedrs ir draugs. Bet tieši tāpēc, rotaļājoties viņi neapzināti viens no otra mācās to ko dara otrs
Bērnam jau sāk veidoties draugi piem., bērnudārzos, māju tuvākajā apkaimē, vai kādos pašdarbības pulciņos. Viņi viens no otra mācās to ko iepriekš nav zinājuši.
Bērns kontaktējoties ar draugiem uzzina par lietām, ko nav zinājis un tāpēc viņam var rasties aizvien jaunas un jaunas intereses. Tas paplašina bērna redzesloku ārpus ģimenes ietvariem.

Skola un darbs
Skolas veido kursus  topošiem un jau tapušiem vecākiem.
Pēta un izstrādā priekšlikumus jaunā cilvēka  attīstībai caur rokdarbiem.


Pēta un izstrādā priekšlikumus jaunā cilvēka  attīstībai caur rokdarbiem. Iesaista topošos skolniekus skolās rīkotos pasākumos.

Rajons, pagasts
Rajons un pagasts var palīdzēt ar to, ka piegādā bērnudārziem, bērnunamiem un trūcīgām bērnu ģimenēm rotaļlietas, kas ir svarīgas bērna attīstībai, kā arī pievērš bērna uzmanību savu ideju realizācijai.
Rajons, pagasts var palīdzēt nodrošināt bērnus ar labiem pašdarbības pulciņiem. Šajā vecumā viņi vēl nevar mācīties konkrētu amatu taču viņus var rosināt darboties un apgūt kaut ko jaunu.
Nodrošināt rajonu/ pagastu ar iespējami plašāku pašdarbības pulciņu sortimentu, lai bērns varētu nodarboties ar tā lietām, kas piesaista visvairāk. Lai bērns realizē sevi tieši tur, kur viņš vēlas. Jo tas rosina darboties un pilnveidoties.

Latvijas valdība

Šajā vecumā bērns lielākoties ir atkarīgs no saviem vecākiem. Latvijas valdība var palīdzēt bērniem, kas iet bērnudārzos ieviešot, speciālas rūpīgi izstrādātas programmas, kas virzītu bērna domāšanu uz pašdarbību.
Latvijas valdība var rosināt bērnus darboties, ieviest labas programmas bērnudārzos. Atbalstīt pirmsskolas izglītības iestādes.
Atbalstīt pagastus un rajonus, lai tiem būtu vieglāk un iespējamāk piedāvāt bērniem bagātāku pašdarbības iespēju sortimentu.

Eiropa

Var piešķirt līdzekļus bērnu labklājībai un attīstībai. Kā arī LV sadarbojoties ar kādu no Eiropas valstīm var paplašināt savu redzesloku pareizā bērnu attīstības procesa veidošanā.
Var palīdzēt veidojot pieredzes apmaiņas programmas starp valstīm. Un pilnveidot LV bērnu programmas. Kā arī piešķirt līdzekļus bērnu attīstības projektiem.
Atbalstīt piedāvājot pašdarbības programmas- video, grāmatu veidā. Atbalstot jaunus projektus bērnu pašdarbības attīstībai un pilnveidošanai.

Sākumskolas vecums 7-13 g.
Pamatskolas vecums 13-17 g.
Vidusskolas vecums 17-19 g.


Pats
Bērns sāk iet skolā un viņam jau ir jāsāk plānot savs laiks. Viņš iepazīstas ar daudziem citiem bērniem un uzzina vēl daudzas darbošanās iespējas. Un viņš izmēģina sevi vēl jaunās darbības jomās.
Aktīvi piedalīties sev interesējošos pašdarbības pulciņos. Censties sasniegt jaunus labus rezultātus, eksperimentēt savā jomā. Piedalīties konkursos. Plānot tālāko nākotnes darbību.
Nopietni pētīt savu darbības nozari. Apsvērt vai ir tas ko vēlētos dzīvē darīt un pelnīt iztiku. Piedalīties konkursos un izstādēs. Ja darbība jau ir nopietna tad var pat mēģināt vietējā līmenī piedāvāt savu izgatavoto produkciju.


Mamma
Jāpalīdz saplānot laiks un jāļauj izmēģināt dažādas jomas. Pakonsultējot un piedāvājot dažādus variantu. Jāpalīdz veikt dažādus darbiņus. Darbojoties kopā bērnam ir atbalsts un ierosme darīt darbus vēl labāk un cītīgāk.
Palīdz saprast un noskaidrot, tālāko nākotnes darbību un palīdzēt virzīties uz mērķi. Atbalstīt izvēli, jo bērns pats zina, kas viņam padodas vislabāk. Ieteikt izmēģināt vēl citas darbības jomas.
Atbalstīt jaunieti viņa darbības sfērā. Palīdzēt un pakonsultēt par izvēli. Palīdzēt meklēt un izvēlēties dažādus variantus un iespējas.


Tētis

Jānodrošina kārtība un sava veida disciplīna, kas liek iesākto novest līdz galam. Jāatbalsta bērna izvēle un jākonsultē darbu procesus. Jāsarūpē nepieciešamo, lai bērns pilnvērtīgi var darbus veikt. Jānovērtē bērna centieni.
Rūpēties, par viss nepieciešamo bērna darbības pilnveidošanai. Parādīt dažādas iespējas. Likt veikt kādus darbus mājās. Iemācīt patstāvību un stingru lēmumu pieņemšanu un pārliecību par sevi. Kopā ar bērnu darbojoties izveidot kādu lielāku objektu.
Pastāstīt par savu pieredzi nākotnes darbības sfēras izvēlē. Izklāstīt savu viedokli par perspektīvām. Palīdzēt ar iestāšanos izvēlētajā augstskolā. Sniegt atbalstu gan finansiālo, gan emocionālo.

Vecvecāki/ ģimene

Jānovērtē atzinīgi bērna centieni un labs darbs, jākonsultē, ja darbs netiek veikts rūpīgi. Jāstāsta sava pieredze. Ja kāds ģimenes loceklis jau nodarbojas profesionāli konkrētajā jomā jārāda paraugi un darba tehniskie paņēmieni.
Ja kādam ir uzņēmums vai darbnīca bērna interešu jomā var parādīt, kā viņa darbības joma izpaužas reālajā dzīvē. Iegūst arī jaunas zināšanas un prasmes. Var ļaut pastrādāt darbnīcā vai uzņēmumā.
Var stāstīt savu pieredzi ar nākotnes darbības izvēli un perspektīvām. Piedāvāt izmēģināt izvēlēto darbību, ja kādam radiniekam jau ir līdzīgas darbības uzņēmums. Sniegt emocionālo atbalstu.

Dzimta
No paaudzes uz paaudzi nodotā informācija, un sasniegumi, ļauj bērnam tiekties pēc labiem rezultātiem un pilnveidoties. Viņa pūrā ir dzimtas informācija, kas ļauj sasniegt labus rezultātus, taču bērnam ir pašam jāapzinās, ka rezultāts, sasniegumi nāk ar ilgu, smagu , rūpīgu darbu.
Iespējams ja ir tāds jau dzimtām ilgi esošs uzņēmums, bērns var sākt mēģināt piedalīties darbu procesos un apgūt jaunas zināšanas. Izpētīt savas nākotnes darbības struktūru. Pilnveidot to ar jaunām un svaigam idejām.
Ja ir jau dzimtas tradīcija darboties konkrētā sfērā, piem., amatniecībā tad var turpināt dzimtas tradīciju ar esošo ģimenes zīmolu. Līdz ar to būtu vieglāk sevi realizēt tirgū. Tomēr pirms tam ir jāmācās augstskolā un pēc tam sevi jāpierāda kā labu dzimtas tradīciju turpinātāju.

Draugi

Ar draugiem ar līdzīgu nodarbošanos var dalīties ar jau iegūto pieredzi un zināšanām. Draugi ar citām nodarbēm stāstot par tām un rosināt jaunas idejas un piesaistīt uzmanību jauniem darbības veidiem.
Kopā ar draugiem , kam ir līdzīgas intereses var mainīties ar pieredzi un idejā, pilnveidot arī savas. Tādā veidā izplatās arī informācija par iespējām tālākajā nākotnē. Informācijas apmaiņa par notiekošo šajā jomā. Kopā dibināt nelielu domubiedru klubu, kur ā varētu rīkot iekšējo sacensību.
Kontaktējoties ar draugiem, jaunieši redz arī citas perspektīvas un līdz ar to vēl vairāk pārdomā savu izvēli. Kontaktā ar draugiem, kas darbojas līdzīgā sfērā tiek apspriestas tālākās izvēles iespējas un labākās un ērtākās augstskolas. Draugi ir viens no lielākajiem iespaidiem.

Skola un darbs
Skola rūpīgi seko jaunā cilvēka dotumu atklāsmei.
Izstrādā  paraugus ko var paveikt jaunie pienācēji.
Iespējams, ka šajā vecumā ir jaunieši, kas tādā. Un darbojoties sev interesējošā jomā tiek izpētītas šīs nozares perspektīvas un pārdomāt vēlreiz savu izvēli
Ja jaunietis jau šajā vecumā strādā izvēlētajā sfērā tad viņam jau ir labas zināšanas šajā jomā un augstskolā būs mazliet vieglāk, jo zināšanas tiks tikai papildinātas.
Rajons, pagasts
Var izsludināt konkursus par atlīdzībām, kas veicina dalību. Līdz ar to bērnam aug interese pilnveidot prasmes un iegūt balvas. Tas nodrošina bērna darbības turpināšanu. Šajā vecumā jau rodas interese kļūt labākajam, savā jomā starp sava un līdzīga vecuma bērniem. Dažādu nometņu organizācija.
Piedāvāt vasaras brīvlaikos iespējas pastrādāt kādā jomā, paplašināt savu zināšanu loku dažādās nometnēs. Rīkot jauno talantu un pašdarbnieku izstādes un konkursus. Rosināt piedalīties at atzinības balvām. Labiem sasniegumiem izmaksāt rajona līmeņa stipendiju darbības pilnveidošanai.
Ja tikuši veidoti iepriekš konkursi tad rajons, pagasts var piešķirt-nodrošināt labākajam un darbīgākajam jaunietim studiju stipendiju. Kā arī vasarā nodrošināt darba vietas un nometnes. Vai apmācības kursus dažādās jomās, piem., amatniecībā amatnieku vai kokrūpniecības uzņēmumos.

Latvijas valdība
Izsludina valsts līmeņa konkursus, kuros bērns var iegūt noderīgas balvas savas darbības turpināšanai. Atbalsta rajonus un pagastus pašdarbības pulciņu darbībai. Ierosina arī skolās dažāda veida pulciņus.
Arī veidot labāko darbu izstādes un konkursus. Tāpēc jauniešiem, kas vēlēsies pierādīt sevi savā izvēlētajā darbības jomā būs stimuls censties un iekļūt ar savu darbu izstādē. Skolās popularizēt amatniecību.
Labākajiem pašdarbnieku jauniešiem nodrošināt budžetu vietu augstskolā attiecīgajā vai jaunieša izvēlētajā sfērā. Piešķirt studiju stipendiju. Rīkot pieredzes apmaiņas konferences un nometnes, konkursus, darbu izstādes.

Eiropa
Piešķir līdzekļus dažādu projektu realizācijai, kas saistīti ar bērnu interešu un darbības pilnveidošanu.

Atbalstīt jaunos projektus, jauniešu pilnveidošanai. Organizēt starptautiskas nometnes, konferences.
Starptautisko konkursu uzvarētājiem un labākajiem dalībniekiem piedāvāt iespēju tālāko izglītību iegūt ārzemju augstskolās, piedāvāt studiju stipendijas.

Augstskolas vecums 19-25 g.
Darba gadi  25-65 g.
Pensijas vecums 65-85 g.


Pats
Rūpīgi apgūt zināšanas un aktīvi piedalīties augstskolas dzīvē. Plānot savu turpmāko darbību, rūpīgi izpētīt konkrētās nozares situāciju Latvijā un pasaulē. Turpina pierādīt sevi pasaulei ar saviem darbiem, idejām, sasniegumiem.
Šajā laikā cilvēks jau ir pilnībā pieaudzis un skaidri apzinās savus mērķus. Šajā vecumā nevajadzētu apstāties ar iepriekšējos gados iegūto pieredzi, bet gūt jaunas zināšana. Tāpēc šajā vecumā pašam būtu vai nu jāturpina mācīties, vai jāizglītojas Valsts vai starptautiskajos kursos. Un jāstrādā arī savu praksi lai atrastu labākos individuālos darba paņēmienus.
Var turpināt darboties, ja tas ir iespējams. Iegūtās zināšanas nodot uz nākamo paaudzi tādējādi papildinot jau esošo dzimtas vai ģimenes pieredzi. Var apkopot zināšanas kādā grāmatā vai pierakstos, lai nākamās paaudzes varētu mācīties. Kā arī konsultēt un mācīt un darboties līf\dzi mazākajiem.

Mamma
Sekot līdzi bērna gaitām, domu gājiena pareizai virzībai. Sniegt garīgu un finansiālu atbalstu. Tajā pat laikā mācīt rīkoties patstāvīgi un neatkarīgi. Sniegt padomu.
Sākumā, protams, vajadzīgas konsultācijas, ieteikumi un padoms savas pilnīgi patstāvīgās dzīves sākšanai.
Ar godu un cieņu pret palicējiem aiziet , atstājot ziņas par dzimtā paveikto.


Tētis
Iemācīt pūt patstāvīgam, Stingram savos lēmumos, bet tajā pašā laikā uzklausīt citus viedokļus un nonākt pie gala secinājuma. Palīdzēt mācībās. Sniegt garīgu un finansiālu atbalstu.
Iespējams, ka var palīdzēt ar sava uzņēmuma vai savas darbnīcas izveidi un darbību. Kā arī sniegt atbalstu, padomu un ieteikumus. Iespējams, ka arī var iesaistīties un darboties līdzi.
Ar godu un cieņu pret palicējiem aiziet , atstājot ziņas par dzimtā paveikto.

Vecvecāki/ ģimene

Šajā laikā cilvēks jau ir pieaudzis un vairāk vai mazāk apzinās savas vēlmes un vajadzības. No vecvecākiem viņš var saņemt kādu gudru padomu savas karjeras veidošanai. Lai iegūtu darbu vecvecāki, kā arī vecāki var iepazīstināt ar nepieciešamajiem kontaktiem.
Ja ģimenē jau kāds radinieks ir atvēris savu darbnīcu vai uzņēmumu, var skatīties piemēru. Ja tas ir veiksmīgs tad tiekties uz to un vēl vairāk, ja ne visai veiksmīgs tad mācīties no kļūdām un nepieļaut tādas pašas.
Ģimenes jaunākās paaudzes var turpināt iepriekšējo paaudžu tradīcijas un turpināt strādāt amatnieku darbnīcā un krāt aizvien jaunas zināšanas.

Dzimta
Dzimtas sen izveidotie kontakti arī ir laba iespēja ātrāk iefiltrēties ar savu piedāvājumu tirgū. No paaudzēm nākušie padomi un „knifiņi” veidojot savu produkciju var piesaistīt klientu uzmanību ar savu oriģinalitāti, kā darba tehnikas paņēmieni var atvieglot un paātrināt darbu
Ja dzimtā jau ir kāda darbnīca vai uzņēmums, tad iespēja turpināt dzimtas tradīcijas ir gods. Un ja dzimtas zīmols jau ir pazīstams, tad darbojoties ir jāpanāk tā pati kvalitāte, kas bija iepriekš un jāuzlabo tā. Tā ir iespēja iemācīties ( līdzīgas darbības profesionāļiem nezināmus) darbības paņēmienus.
Dzimtas tradīcija un vēlme darboties konkrētajā jomā ir tā, kas liek turpināt darboties un sekot līdzi jaunākajai paaudzei darbos visu mūžu, pat vecumdienās. Tā ir dzimtas vērtība un zīmols, kas liek turpināt. Un interese par to nezūd līdz pēdējai dienai.


Draugi
Tā kā jau ap šo laiku daudzi jaunieši atver savus uzņēmumus tad ar draugu palīdzību var veidot savienības , kas papildina viena otru. Labi kontakti, kas var līdzēt darbības uzlabošanai.
Draugi var dod konsultācijas, ja darbojas līdzīgā sfērā. Var apvienot lielākā darbnīcā un līdz ar to arī vieglāk savu preci virzīt tirgū.
Ar draugiem var apmainīties ar līdzšinējās dzīves iekrāto pieredzi. Un tad dalīties tālāk ar jaunāko paaudzi. Tā jaunāko zināšanas kļūst bagātākas un dubultojas.

Skola un darbs
Šajā laikā tikai sākot strādāt jaunieši sāk apgūt un pilnveidot savas prasmes reālajā dzīvē un sabiedrībā.
Darba gados krājas pieredze, tiek izmēģināti dažādi darba izpildes varianti un atrasti labākie un produktīvākie. Konkrēti apzināts darbības rezultāts un ražoto produktu individualitāte. Pievēršanās tikai šai jomai, lai iegūtu pilnvērtīgu , neatkārtojamu objektu.
Rūpējas par amatā sasniegto nodošanu nākotnei.
Rajons, pagasts
Atbalstīt jaunos uzņēmējus-amatniekus. Rīkot jauno uzņēmēju produktu konkursus un izstādes. Piesaistīt daudzu cilvēku uzmanību tam, ka cilvēks izmantojot savu roku darbu var iegūt neatkārtojamus, individuālus produktus.
Atbalstīt jaunus projektus, kuru ietvaros jau esošie amatniecības profesionāļi varētu mācīt jaunos pašdarbniekus, vai vadīt nometnes un konferences.
Organizēt rajonā dažādus seminārus uzaicināt pieredzējušus amatniekus kā lektorus. Kas stāstītu par savu pieredzi daudziem jauniešiem, kam interesē amatniecības nozare.


Latvijas valdība
Atbalstīt jaunās amatnieku darbnīcas piešķirot finansējumu jaunu amatnieku darbnīcu izveidei. Izstrādāt labu un pilnvērtīgu mācību programmu, kuru pabeidzot students var droši darboties savā jomā un augt veidojot personīgo darbnīcu
Jāpopularizē amatniecības nozīme valstī un sabiedrībā, lai tai pievērstos aizvien vairāk un vairāk jauniešu un lai savu darbību turpinātu jau esošie amatnieki nevis izvēlētos vairāk atalgotu darbu
Izdodot grāmatu Latvijas valdība var atbalstīt piešķirot finansējumu. Plašāka mēroga semināros stāstīt par savu pieredzi amatniecības nozarē un tādejādi popularizēt šāda veida darbību.

Eiropa
Piedāvāt starptautiskas apmaiņas programmas, kuru ietvaros notiek pieredzes un informācijas apmaiņa, jaunu zināšanu iegūšana. Kā ari projektu ietvaros atbalstīt jaunos meistarus.
Rakstot dažādus projektus, kas var attīstīt un pilnveidot darbību Eiropa var piešķirt līdzekļus, kas ļauj uzlabot savu darbību.
Projektu ietvaros dod iespēju popularizēt savu pieredzi un zināšanas dažādos semināros un pašdarbnieku pulciņos piešķirot finansējumu.


Pēcnāves laiks 85-... g.


Pats
Ja dzīves laikā cilvēks ir uzrakstījis kādu grāmatu vai pierakstus, cilvēks pēc nāves nodod saviem pēcnācējiem iegūtās zināšanas un pieredz, kas ļoti noder nākamajām paaudzēm, ja tās turpina dzimtas tradīcijas.


Mamma


Ir atstājusi darbus un stāstus.


Tētis

Ir atstājis  darbus un stāstus.

Vecvecāki/ ģimene



Ir atstājuši leģendas,  darbus un stāstus.

Dzimta
Dzimta turpina pārmantot zināšanas un īpašos, dzimtai raksturīgos darba tehnikas un pasniegšanas paņēmienus.




Draugi

Draugi kā kontakti paliek nākamajām paaudzēm.



Skola un darbs

Skolas un firmas lepojas ar bijušiem izcilniekiem . Viņi ir organizāciju kvalitatīvas darbības stabilitātes apliecinājums.


Rajons, pagasts

Vieta atceras savējos! Tā top vietas pievilcības spēks.



Latvijas valdība


Savējo meistarības godināšana ir kultūras pamats.


Eiropa



Eiropas identitāti apliecina kultūras pieminekļi. EACD prologs, jeb ievadvārdi.



Atsākam sarunu sezonu Āzenes 18 ; 18-00


Viss notiek kā senāk, ceturtdienās 18-00, Āzenes 18 mājā , tikai tagad pirmajā stāvā.
Limuzīnus uzraudzīs Olimpijas sargi bez maksas.

Sarunas sākam  ar Harija Stadiņa izstādi! 14.11.2013.
Pats meistars izstādi papildinās ar stāstu par savu darbu un dzīvi dabiskos un dzīvos kokos!
 http://youtu.be/f18MpmHyUiA

Noteikumi nemainās!
Gaidīti visi kam ir interese par amatniecības un dizaina attīstību Latvijā.
Vilnis.


Palīdziet atrast!

Palīdziet atrast šo bēgli!
Pēdējo reizi viņš redzēts 2007. gadā.
Izlūdzās, lai atļauj pagrozīties  Ķīpsalā  Mēbeļu izstādē, un  vairs nav atgriezies blakus mājā
Āzenes 18.
Bēglis attēla priekšplānā.
Stāstiet bēglim, ka viņa māja tagad skaisti  remontēta un bildē redzamais brālītis skumst un viņu gaida....
Labs konjaks sagaida labo cilvēku, kas šo bēgli pierunās atgriezties.
Ziņot 29387388 vai vilnis.lak@inbox.lv